27 Şubat 2019 Çarşamba

3PL İLE 4PL ARASINDAKİ FARK


  Üçüncü taraf hizmet sağlayıcılar, sadece kendi hizmetlerinin kalitesine, yüksek ve düşük performanslarına göre bir ödül ceza sistemi içerisinde risk almaktadırlar.

 Ancak dördüncü taraftaki risk; servis sağlayıcının yararını eşit olarak etkileyen bir hizmettir.  Aynı orantıda, hizmet sağlayıcı, performans açısından yapılan iş ile doğrudan orantılı olan bir hizmet sunma anlayışı içerisinde çalışmaktadır.  Dolayısıyla dördüncü taraftaki risk, üçüncü taraftaki hizmet riskinden çok farklıdır.  Doğrudan iş daha iyi yapılır ve zincirin her bir halkası güçlü oldukça organizasyon daha güçlü bir şekilde sağlanmaktadır.

  Üçüncü tarafın sunduğu hizmetler, ulaşım, depolama ve stok yönetimi gibi kısa süreli faaliyetler olup sınırlı kalmaktadır.


  Dördüncü parti lojistik (4PL), bu üçüncü taraf tedarik zincirlerinin tümünü koordineli bir şekilde kullanarak zincirin performansının arttırılmasını sağlar.

  Günümüzün rekabetçi ortamında müşterilerine en iyi hizmeti sunmaya alışan firmalar, 3PL şirketlerinin hizmet kalitesi olarak çözüm ortaklığı sunmaktadır.  Gelişmiş bir aşama olan 4PL şirketleri, tedarik zincirinde birden fazla kişiye aynı anda hizmet verebilmek için bir adım daha ileri giderek tedarik zincirinin performansını arttırmayı amaçlamaktadır.

  Üçüncü parti lojistik genellikle belirli bir işlevi, b,r şirketin malzemesinin yönetimini veya bir ürünün tamamını veya bir kısmını başka bir şirkete dağıtmayı amaçlar.

  Üçüncü parti lojistik de 3PL olarak bilinir.  Bir sağlayıcıyı 3PL olarak nasıl sınıflandıracağımıza dair temel bir açıklama olsa da, 3PL'lerin hepsinin aynı hizmeti sunamayacağına ve iş modellerine göre uygun bir hizmet sunduğuna dikkat edilmelidir.  Başka bir tanım ise üçüncü parti lojistik, geleneksel olarak bir organizasyonda gerçekleştirilen lojistik faaliyetlerinin dış kaynak kullanımıdır.  Üçüncü taraf olarak yürütülen bu faaliyetler, süreçteki tüm faaliyetleri ve seçilmiş belirli faaliyetleri kapsayabilir.

  3PL ve 4PL servis sağlayıcıların uzmanlaştıkları konuları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

* Entegre operasyonlar,
* Depolama hizmetleri,
* Nakliye hizmetleri,
* Çapraz yerleştirme,
* Envanter yönetimi,
* Paketleme,
* Forwarding hizmetleri,

4PL servis sağlayıcılar da aşağıdaki konular üzerinde uzmanlaşmaktadırlar.

* Satın alma,
* Depolama hizmetleri,
* Dağıtım,
* Süreç yönetimi,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder